maandag 11 maart 2013

Robotjes! - deel 1

Nee, deze komt niet van de strijkplank... Het is een nieuw projectje!
Ik werkte wel 1 dingetje af 'vanop de strijkplank': het luiertje. Maar daar valt niet over te bloggen. Beetje velcro vaststikken en het is gepiept! 2 min werk, bij wijze van spreken. Als ik het echt had getimed was het waarschijnlijk minder lang geweest... Straf toch dat dit zo lang bleef liggen!

Maar goed. Ik begon dus een nieuw projectje. Ik had het al op een stapel overgetekende patroontjes liggen: de kaptrui! Uit dit boek van deze en deze dame. Superpatroontje! Heel eenvoudig en snel gemaakt! Het meeste tijd stak ik nog in het zo zuinig mogelijk versnijden van de stof. Wat is dat een denkwerkje! Ik nam tegelijkertijd ook nog een patroontje voor de kleine man erbij. Want hij moest en zou ook een trui in deze stof krijgen. Na lang puzzelen lukte het om beide truien eruit te knippen. Er is zelfs nog overschot! Wie weet puzzel ik er nog wel eens een t-shirtje uit, of een rokje, of ... maar dan staat er vast wel een robotje op zijn kop.




En het resultaat vraagt u? Wel, het is zooo mooi geworden! Maar oordeelt u vooral zelf:










Dochterlief deed hem deze morgen aan en we hielden een mini-fotoshoot. Ze is er blij mee. Valt het op?
En toen ik haar afzette in de klas moest iedereen het horen: "Kijk! Ik heb robottjes aan!" 
Daarvoor doe je het. Toch?


De robottrui voor kleine broer is nog in de maak. Foto's volgen weldra!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten