dinsdag 7 mei 2013

Moe... Moe-er... Moest !

Het is bijna 2 maanden geleden dat ik mijn laatste berichtje postte! Wat gaat de tijd vlug!
En het is niet dat ik stil heb gezeten.
Er zijn dingen afgewerkt. 
Heus waar! 
Ik zou berichtjes kunnen schrijven over koksmutsjes, over nóg een robottruitje of over de fameuze 'dikke poep - broek', ik zou zelfs kunnen schrijven over verjaardagsvlagjes en verjaardagskleedjes die maar niet af raken (knoopsgatenvrees!) en ook zou ik kunnen schrijven over een paddestoelenhemdje, dat gemaakt werd, gedragen en al terug te klein is... Maar de energie om te posten ontbrak/breekt hier volledig... 

En hoe komt dit? 
Ik hoor het u vragen.
Wel, ik ben moe! Maar dan echt wel moe! 
Want zoonlief wil niet slapen. Ah nee! De wereld is veel te interessant. Zo veel leuke dingen te zien. Zo veel boeiende dingen om te naar te grijpen. En waarom is het in godsnaam donker 's nachts? Waar is dat goed voor? Dan kan ik niks zien en ik heb nog zo veel dingen niet gedaan.
Ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk. Het leven is veel te boeiend om het in je bed door te brengen! 

Alhoewel. Ik zou dat nu toch wel heel graag even willen doen!

Nu moet ik hem dus alleen nog leren dat de wereld er nóg beter uit ziet als je uitgeslapen bent. Daar hebben we dus hulp voor ingeroepen. En wel onder de vorm van dit boek


Het leest als een trein. Het geeft me goede moed om er eens goed tegenaan te gaan. En ik lees zo veel erkenning. Ik moet zelfs toegeven dat ik af en toe met tranen in de ogen zat te lezen. Het is een beetje als 'thuiskomen'. Of is dit de emotionele vermoeidheid die spreekt?

Dus mijn eerstvolgende creatieve projectje heeft te maken met logboeken, bedrituelen en slaapplannen. En daarna, ik beloof het u plechtig, neem ik de draad terug op en ga ik u alles over het voorafgaande vertellen. Met foto's en al! Echt waar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten