vrijdag 6 september 2013

2 september 2013

Maandag was het zover: terug naar school!
Naar de 1ste kleuterklas gaat ze al dit jaar!
De eerste schooldag was een feestje en daar hoort een feestkleedje bij.
De week voordien was ik samen met mijn schoonmoeder even de lokale stoffenhandel binnengestapt en daar zagen we prachtige retro-stofjes liggen voor 5€/m. Die konden we dus absoluut niet laten liggen, ook al heb ik hier nog een overvolle 'kast' met stofjes...
Toen ik dit stofje zag, zag ik er meteen een kleedje in voor mijn kleine meid. Een ideaal stofje leek het mij om nu eindelijk eens het jurkje uit 'Stof voor durf-het-zelfvers' mee te maken. Ik koos voor het jurkje met de boog. Ik ben dol op die paspelboordjes!







































Het was alweer lang geleden dat ik een blinde rits inzette maar ik maakte gebruik van wondertape en zo ging het wel heel vlot. Al is die rits toch niet zo heel erg blind...


In elk geval straalde onze meid in haar kleedje op de eerste dag van het schooljaar!
Ze was al vroeg op die dag. Super enthousiast om eraan te beginnen. En uiteindelijk door het dolle heen toen ze haar vriendjes terugzag.
Ondertussen is het enthousiasme al ietsje bekoeld en gaat het afscheid nemen wat moeizamer. Maar misschien is het vooral de mama die het er iets moeilijker mee krijgt.
Volgende maandag is het ook opnieuw mijn eerste dag. Geen kindje meer afzetten net voor de bel gaat, maar wel een uur eerder. Geen kindje meer afhalen aan de schoolpoort,... (en dan zwijg ik nog maar even over ons klein mannetje... al is hij het ondertussen al heel gewoon in de crèche en weet ik uit ervaring dat hij daar heel erg goed zit!)






2 opmerkingen: