dinsdag 15 oktober 2013

Nog een longsleeve

Je las het hier al dat er longsleeves op het programma stonden. En je las het goed: longsleeves. In het meervoud dus.
Gelukkig kan ik na 2 stuks al zeggen dat ik aan de verwachtingen heb voldaan. Of toch in elk geval aan de definitie 'meervoud'. Waarschijnlijk verwachten jullie heel wat meer maar dit zat er tot nu toe niet in.

Longsleeve nr 2 dus.
Voor kleine Max.
Het stofje dat ik hiervoor gebruikte zag ik al in alle kleuren overal passeren. De versie die ik kocht: turquoise! Blijkbaar een kleur die heel vaak in mijn stofjes terugkomt. Ik combineerde hier met oranje boordstof. Ik probeerde eerst verschillende combinaties uit. Ik legde alle kleuren boordstof die ik had op de stof en het oranje sprong er meteen uit.

Pas achteraf viel mij in waarom ik dit zo geslaagd vond: het geboortekaartje van Max had dezelfde kleuren! Kijk maar:

















Dat is alweer een volledig jaar geleden zeg!
Wat vliegt de tijd!


Ik gebruikte hetzelfde patroontje als de vorige longsleeve. Eentje uit de Ottobre dus. Bij deze versie volgde ik het patroontje zoals het hoorde. Ik knipte de mouwen op de juiste lengte en werkte af met boordstof, net zoals bij de hals. Bij de vorige versie had ik de mouwen wat langer geknipt zodat ik een zoompje kon maken. Vaak vind ik dat zo mooier maar hier vond ik dat er nog wel een extra accentje oranje nodig was. Max was in elk geval tevreden.
Of het kon hem niet zo veel maken want hij kroop gewoon lustig verder.
De kleine rakker!












1 opmerking:

  1. Oh, één van mijn favoriete kleurencombi's. Die mouwboordjes geven inderdaad wat extra pit. En die foto is zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen