woensdag 9 oktober 2013

Stofjes hélemáál opgebruiken of 'wat krijg ik uit een halve meter?'

Eigenlijk heb ik niet de gewoonte om dure stofjes te kopen.
Maar heel soms kan ik met echt niet inhouden.
Zo zwichtte ik al heel gauw toen ik het stofje zag waar ik dit pakje uit maakte. Ik kocht toen maar een half metertje. Net omdat het een duur stofje was. Toen ik het pakje maakte bleek dat toch niet zo'n goed idee te zijn geweest, want ik kreeg het patroon er niet in 1 stuk uit. Jammer, was dat. Maar ik loste dat toen op.
Uit het overschotje stof wilde ik absoluut nog iets maken.
En er stonden longsleeves op het programma. Ik puzzelde en ik puzzelde (daar kruipt bij mij toch steeds het meeste tijd in...) maar ik kreeg niet alle stukken er uit. Opnieuw moest ik een oplossing zoeken. Dus ik knipte 1 mouwtje in 2 delen en zette er een strookje gele tricot tussen. De hals werd afgewerkt met gele boordstof. Dus pastte dat heel mooi samen.






























Net doordat ik dat strookje gele tricot had gebruikt, kwam ik op een idee om de laatste restjes van mijn mooie stofje nog zinvol te gebruiken: ik maakte een bijpassend geel broekje...
Een streepje, een zakje, en pijpboordjes. En toen waren er nog enkel wat snippers over...






Conclusie:
Uit een halve meter stof krijg je: (bijna) een speelpakje en (bijna) een longsleeve. En met de restjes maak je een bijpassend broekje




= de overschot!

2 opmerkingen: