woensdag 27 november 2013

Een tas voor Max

Max gaat ondertussen al een hele tijd naar de crèche.
Al ietsje langer dan dat ik terug aan het werk ben eigenlijk. 
Max heeft nogal wat bagage mee iedere dag: zijn propere luiertjes bij het heengaan, zijn vuile luiertjes in het naar huis komen. 
In het begin gebruikte ik de grote luiertas. Maar als je dan ook nog eens 2 kindjes, een boekentas, een laptoptas en een handtas moet vervoeren is die grote luiertas toch net iets te veel in de bakfiets. Dus gebruikte ik dan maar de oude crèche-tas van Merel. Maar eigenlijk is die toch een beetje te klein (en misschien ook ietsje te roze...) We krijgen er altijd maar nét alles in. Het is geen werk.
Ik hield al een tijdje mijn ogen open voor een nieuwe grotere tas maar er diende zich niks aan.
Tot ik uiteindelijk zelf aan de slag ging:

Het is de allereerste tas die ik zelf maakte!
Het patroon tekende ik zelf.
Ik baseerde me op de bestaande tas maar maakte hem wat breder en dieper en hoger. Net genoeg voor en extra rijtje luiertjes.















Voor de buitenstof gebruikte ik jeans. Jammergenoeg gaf dit toch nog niet het stevige effect dat ik voor ogen had. Waarschijnlijk had ik toch ook nog wat versteviging moeten opstrijken.

De binnenstof werd een autotjes katoentje die hier al een hele tijd ligt.
Zakje voor en achter en de buitenkant van de handvaten werden ook in dat stofje gemaakt. Want dit alleen langs de binnenkant gebruiken zou toch zonde zijn!

De zakjes zijn net groot genoeg voor het boekje van de crèche.

Aan de zijkanten zorgde ik nog voor een ring, zodat ik ook nog altijd een draagriem kan gebruiken. Maar deze moet wel nog gemaakt worden...

Gevuld ziet de tas er super uit! Maar stevig is hij dus niet. Ik twijfel nog even of ik misschien een bodempje zou maken voor erin. Misschien krijgt hij zo wat meer vorm? Iemand tips?


Patroontje: zelf getekend
Buitenstof: jeans, uit de stoffenkast
Binnenstof: katoen met auto'tjes - kwam lang geleden eens uit Kapellen

1 opmerking:

  1. Fijn te horen dat er creches zijn die WEL herbruikbare luiers willen gebruiken. Het betekent inderdaad wel wat meer heen en weer gesleur, maar in zo'n leuke tas zal dat vanaf nu een plezier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen