woensdag 27 november 2013

RECY-KLEREN

Het hoeven niet altijd nieuwe stofjes te zijn, die gebruikt worden.
Zeker niet als het om speelbroekjes gaat...
Net zoals mijn 'stoffenkast' overvol is heb ik ook een overvolle mand afgedankte kledij. Ritsen, knopen, touwtjes,... worden daar onmiddellijk uit gerecupereerd en daarna liggen ze te wachten op een leuk projectje.

Hier zag je al dat ik een oude trui gebruikte om een broekje voor Max te maken. Kleine Max was/is nog net klein genoeg om dat broekje enkel uit voor- en achterpand van de trui te krijgen. En de mouwen over te houden dus: genoeg voor nóg een broekje.

Ik gebruikte opnieuw hetzelfde patroon maar deze keer lette ik wel op de lengte. Als onderkant gebruikte ik de afgewerkte kant van de mouwen. 
Nóg minder stikwerk dus!

Klaar in minder dan een half uurtje.

En met de overschot aan tijd knipte ik nog gauw 2 uiltjes uit flockfolie voor op de knietjes.




3 opmerkingen: